Wednesday 6 July 2011

cerita baru..

hey bloggers and stalkers..
rini tergerak plak jari jemari aku nak post entry baru.
aku sendiri tak tau apa yang menggerakkn aku nak post entry bru ni.
so,since 2Mei2011 ak tak post kan.ad la jugak yang mintak aku update (sorang jek),tapi entahlah.aku rase bukan ramai sangat nak tau psl hidup aku kan.

oke.aku nak cite ape yang aku buat sepanjang aku tak update ni.
skangg aku kerja dekat kedai mamak.jd waiter.name jek waiter.mcm pelik kan budak engineering nak keje2 cm ni..hey..ingat keje cm ni tak ada manfaat ke?dpt duet la weh. act,aku kje waiter ni bukan semata2 nk duet.but,nak train diri sendiri.nnti da jadi engineer(amin),ta susa sangat nak entertain client.tak gitu??banyak la bnde jadi kt aku.macam2 ragam manusia ni.ni nak story skit.

situasi 1:
aku: ye encik,nak minum ape?
customer:(sambil menoleh-noleh table2 len)em..teh ais.
aku: teh ais,makan encik?
customer:(noleh lagi table len) nanti dulu la.
aku: oke.

dalam hati aku,angin jek ak tgk dy ni,len kli sblm gerak dari rumah pikir dulu nak order pe.tak payah nak wt aku lambat.dy ingat ak tak ade order len nk anta.

situasi 2:
aku: ye encik?
customer: ape kw ni?tak reti ckp ea?bangla2 2 pon reti ckp.tanyalah ye encik,nak minum ape,makan ape?
aku:(*u*k pnye pakcik.cpt la.aku banyak kje ni)
customer: (berbual ngn mmbe2 dy) bg aku kopi 1.
aku: makan?
customer: tak nak.
order da sampai..
aku: ni encik kopi.
5 mnt pas tuh,
customer: weh budak,aku nak kopi 'o' gula.bkn kopi.
aku: (naek angin skit) len kali nak order 2 ckp betol2.benti la berbual 2 kejap.org amik order 2 bkn lme pon.
customer: marah kw?
aku: bukan mara encik,saya ni banyak keje,encik wt cm ni,penat la saya.

aku blah.dlm hati bengang jek.so,korang2 jgn jd mcm pakcik 2.kne sumpah jek t.hormat la skit org bekerja.bkn kte sowg jek customer dy.ramai lagi.

serius ckp la,keje waiter ni mmg menguji kesabaran la.so pada korang yang nk tgk tahap kesabaran korang2, try ar kje waiter.mamak la ak prefer.mmg mencabar kesabaran dan keimanan.

habes cita pasal mamak.

10 Jun 2011
18:19
RM0.00 USM:
Tahniah!Anda berjaya ditawarkan tempat di USM.Sila semak keputusan dan sahkan TERIMA/TOLAK di pohon.usm.my

sender:
15888
ni message yang aku dpt time penat2 keje.korang bayangkan la,time 2 aku nga layan cite tamil ngn mamak2 kt kedai 2, tbe2 dpt message ni. tak berbunga hati?alhamdulillah..
oke,aku dapat tawaran further study kt USM Penang.aku dapat kos Kejuruteraan Bahan Dengan Kepujian.
tambah lagi 4 tahun la aku kt utara 2.konon2 dulu cakap,'tak nak g utara lagi' last2 ke utara aku.tak apela. da rezeki.kalau tolak org ckp tak bersyukur plak.yela.result aku bukan cantek sgt nk tunggu upu.takot2 kne jual,kan susa..
ouh USM,wait for me oke??heee

skangg da bulan julai.banyak hutang kne langsaikan.bukan hutang puasa ea..aku puasa penuh tahun lepas.ni hutang janji.kne bagi hadiah.25hb.aiseh~lom gaji lagi time 2.pastu,bulan ni ckup setahun(kalau still lgi,da clash pon) aku ngan Beliau.haha.teringat plak.
nak puasa kan??huuu.tak saba rsenya.tapi kan.nanti raya,aku dapat raya 5 ari jek tw.kalau raya jatuh 31hb la.tak dapat beraya rumah sedara mara,ibu.waaaa...tak bes.sebab tak dpt raya lme,USM daftar 6hb.tak syok la weh.
itu jek bnde yang berlaku sepanjang 2 bln ni.nanti aku cte len..
tata geng!

p/s:    *mne surat tawaran USM tak sampai lagi ni??risau aku.
         *mati tak bole selesaikan masalah ye.
         *chill la~

3 comments:

  1. seh...ko usm gak ea?? hehehe...yeay!! ade kawan...hehehehe

    ReplyDelete
  2. derr , aku pon dapat usm . and aku gerak . yeay ! ade kawan . sape ag dak dak yang kau tau dapat usm wee ?

    ReplyDelete