Monday 25 April 2011

dulu dan sekarang.

hye blogger!


bsn kn dok rumah??
dlu2 time bergelar student,pnye la byk ckp,ni tak best,itu bsn..and now,rasa la kn..nk sgt balik rumah.


ni nk habaq kt hampa suma (rindu utara),aku pnye aktiviti dulu ngn sekarang.


aku start dari bgn tido la naa..




-Dulu kt kolej, bgn kol 7 tros pegi mandi
Sekarang kt rumah, bgn kol 7 tros On komputer.


-Dulu kt kolej, bgn kol 7 da kelam kabut nk g kelas.
Sekarang kt rumah, bgn kol 7 mara adik,"cepatla siap,aku nk anta nih,nk sambung tido balik."


-Dulu kt kolej,pegi kafe beli bekpes.kalau lmbat ta mkn la.
Sekarang kt rumah, bgn lmbt makanan tetap ad kt atas table..nk mkn nganga mulut jek.


-Dulu kt kolej, mkn 2 kali jek sehari.
Sekarang kt rumah, selagi ada mkanan sumbat jek dalam mulut.


-Dulu kt kolej, nk mkn pikir 10 kali gak la.
Sekarang kt rumah,nk mkn?mkn jela.peduli hape kn.


-Dulu kt kolej, tengahari time class break jek g surau,tido.
Sekarang kt rumah, tengahari je ready kt table, makanan siap dihidang.


-Dulu kt kolej, balik kelas jek cari tilam dlu.
Sekarang kt rumah, petang je keluar rumah,pegi rumah orang lain.


-Dulu kt kolej, petang kalau rajin pegi main tenis, kne cahaya matahari, malas tido jela kt bilik.
Sekarang kt rumah, sentiasa rajin cari matahari.


-Dulu kt kolej, pegi mane2 bwk fon.
Sekarang kt rumah, asyik pikir,"mne fon aku ek??da orang tepon ke,mesej ke aku xreply.sian korang,pdn muka aku.


-Dulu kt kolej, malam msti siapkn tutorial.
Sekarang kt rumah, bising kt adik suruh wt keje sekolah.


-Dulu kt kolej, malam terperap kt bilik.
Sekarang kt rumah, asal malam jek start moto pegi kedai burger Abil, "benjo satu!".tak burger, Ar-Rahim,"limau ais satu!!".


-Dulu kt kolej, sembang2 ngn roomate je.
Sekarang kt rumah,asal malam jek tgk online friends (Facebook), tgk ad nme Eykin ta. asal ada jek,siap la kaw!hee..


-Dulu kt kolej, asal kol 12 jek da siap baring atas katil na tido.
Sekarang kt rumah, kol 12 jek, baru nak start moto nk balik rumah.


-Dulu kt kolej, sebelum tido cek fon alarm.
Sekarang kt rumah, na tido jek matikan semua alarm,ringtone,kasi silent mode pastu campak fon tmpt len.


-Dulu kt kolej, na tido jek susa,guling sne guling sni,at last 2jam selepas itu bru tutup mata.
Sekarang kt rumah,na tido letak kepala tros senyap.






haaa...begitulah ceritanya. pada korang la kn,'Good!' or 'God!' ?
ah..aku peduli hape kome na ckp pe pown.
hidup aku suka hati aku la.yang penting aku tak langgar syarak..kn?
da la..ptg2 ni pe yang syok ek??


chow..


nota kaki:(style Eykin)


~Hafizul Ariffin, hati2 jalan ngan awek. bahagialah kan orang ada awek.
~Eykin, kaw keje elok2 naa.kalau kaw malas, kaw ta comel taw.
~Fakhrul Fahmi, lincah la balik kn.ad kaw bole bahan Firdaus Yusuf kan.

No comments:

Post a Comment